Hogyan légy edzett télen, ha letetted a bringát? Spinning és szobabicikli

szerző: BringaMánia
Létrehozva: 2011. 12. 19.
Küldés emailben Nyomtatás

Hideg van odakint? Nem szeretnél a mínuszokban tekerni, de azért hiányzik a bringázás? Van megoldás! Spinning, szobabringa és görgő

Spinning

Talán ez az egyik legnépszerűbb és leghatékonyabb téli edzésforma, ha azt szeretnéd, hogy tavasszal is fel tudj tekerni a kedvenc hegyedre. Most már szinte az összes fitness teremben található spinningedzés. Hogy mi is ez?

Spinner2
Spinning kerékpár
Spinning
Spinning

Általában 10-15 olyan lendkerekes örökhajtós szobabringa van egy teremben, ahol az edző ritmusos zenére adja a feladatokat és egy alkalom általában 1-2 óra hosszán át tart. Nagy előnye, hogy az edzőtársak húzzák az embert és így nincs lazsálás, az ott töltött idő tényleg hatékonyan telik. A spinning gépeken van egy ellenállás gomb, amivel akár hegymenetet is imitálhatunk, így nem marad el az emelkedőre tekerés élménye és fizikai terhelése sem. Egy 1 órás spinning edzésen akár 700-800 kalóriát is elégedhetünk.

Szobabicikli

Ezt az eszközt biztosan mindenki ismeri, bár ebből is több típus kapható, ami első ránézésre nem is tűnik fel.

Klasszikus szobakerékpár:

A kültéri bringához leginkább hasonlító, de kerekek helyett talpakon álló kerékpár, melyet ugyanabban a pozicíóban kell tekerni, mint a kultéri biciklit.

Háttámlás szobakerékpár:

Ezek a bringák a kényelmes edzést teszik lehetővé. Leginkább a fekvőbringák kényelmét viszik otthonunkba. Ez az edzésforma azoknak előnyös, akiknek fáj a hátuk vagy derekuk a normál bringán vagy szeretnének edzés közben tévét nézni, olvasni vagy netán a karjukat is edzeni tekerés közben.

Szobakerekpar
Szobakerékpár
1122
Háttámlás szobakerékpár

A szobakerékpárokat fékjük szerint is csoportosíthatjuk:

Szalagfékes szobakerékpár:


Ez a legolcsóbb típus, hiszen egy egyszerű szalag feszül rá a forgó tárcsára és ezzel nehezíthetjük a tekerést. Ez az szerkezet igen hangos.

Mágnesfékes szobakerékpár:


Szemben a szalagfékes megoldással ez a fékező eljárás teljesen hangtalan. Itt mágnesek közelítésével és távolításával szabályozhatjuk a tekerés nehézségét.

Görgő

Ezt a megoldást leginkább azoknak ajánljuk, akiknek van saját bringájuk és annak nyergében szeretnének a téli edzéseken is tekerni. A görgőre szinte bármilyen kerékpárt rá tudunk erősíteni, talán csak a mintás gumit érdemes simára cserélni, hogy ne zörögjön. A kerékpárgörgők ára meg sem közelíti a szobakerékpárokét, mellesleg kis helyen elfér.

Két jelentősen eltérő típust különböztetünk meg:

Szabadonfutó görgő


Ez az a fajta, amit csak profi kerékpárosknak javasolunk, mert semmi sem tartja a bringát oldalirányban. Ugyanúgy kell rajta egyensúlyozni, mint a kinti kerékpárunkon, de itt csak 40cm széles helyünk van rá. (ide mindenféleképpen rakok fotót, mert anélkül szinte el se lehet képzelni)

Mágnesfékes görgő


Ennél a típusnál a kerékpár hátsó kerekét fogjuk be a görgőbe, ahol a hátsó kerekünk egy lendkerékkel érintkezik. Ezt a lendkereket tudjuk egy mágnesfékkel szabályozni. A fék maximális erősségével, akár egy 10% emelkedő hatását is el tudjuk érni.

A görgők előnye, hogy saját bringánkon tekerhetünk, nem túl drága egyszeri költséggel.

Szabadonfuto-gorgo
Szabadonfutó görgő
Gorgo
Mágnesfékes görgő